KLIK [X] 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close

Selepas Nora, Kantoi Lagi Seorang Peserta GV Nyanyi Lagu Pilihan Sendiri!! Lihat Siapa Anda Tentu Takkan Sangkaa!!! Juga Baca Komen Panas Pihak Panel Pemilihan Lagu Bengang Bila Peserta Tukar Lagu Sesuka Hati!!!

loading...



Tuduhan netizen kononnya pihak media memberi laluan mudah dengan memilih lagu tertentu kepada segelintir peserta Gegar Vaganza 3 (GV3) yang akan bertanding peringkat separuh akhir Ahad ini adalah tidak benar sama sekali.

Setelah Nora, giliran Siti Sarah pula kantoi nak nyanyi lagu pilihan sendiri

Pihak media yang terlibat dalam sesi pemilihan lagu bagi tujuan itu turut terkejut apabila terdapat perubahan lagu-lagu yang disenaraikan ketika ia diumumkan pada konsert suku akhir Ahad lalu.

Siti Sarah akan menyanyikan lagu pilihannya iaitu Bunga-Bunga Cinta (nyanyian asal Misha Omar) dan Nora Ariffin pula memilih lagu sendiri iaitu Sandiwara.

Namun, Zarul memberi alasan yang boleh diterima apabila senarai lagu diberikan kepadanya pernah dinyanyikan dia sebelum ini.

Menjelaskan perkara itu, wartawan Berita Harian, Farihad Shalla Mahmudberkata, pihak media pada sesi berkenaan telah bersepakat untuk memberikan lagu All I Ask nyanyian Adele kepada Nora tetapi sebaliknya penyanyi itu memilih lagu Sandiwara.

Katanya, akibat keputusan Nora itu, netizen mula memandang rendah kononnya wartawan mahu berkomplot untuk memberi laluan mudah kepada penyanyi tersebut.

“Disebabkan minggu depan adalah segmen Lagu Pilihan Media, maka ramai netizen yang mula menyalahkan media kerana seolah-olah kami memilih lagu mudah untuk dinyanyikan Nora.

“Kami sendiri terkejut apabila lagu itu ditukar kepada lagu Sandiwara yang mana ia lagu Nora sendiri,” ujarnya kepada mStar Online.

Penolong Pengarang Hiburan Utusan Malaysia, Khadijah Ibrahim berkata, setiap lagu yang dipilih oleh wakil media berdasarkan kesesuaian dan kemampuan peserta yang bertanding.

Katanya, penel diberi peluang memilih tiga buah lagu kepada peserta mengikut kebolehan mereka sebagai seorang penyanyi professional.

Daripada tiga lagu itu katanya, terpulanglah kepada peserta untuk memilih lagu manakah yang ingin dinyanyikan.

“Lagu-lagu yang kami pilih mengikut karekter setiap penyanyi tersebut dan mereka semua ialah penyanyi professional. Seharusnya menerima cabaran itu.

“Pemilihan itu juga bukan secara membuta tuli, sebaliknya perbincangan dan undian yang dilakukan antara kami termasuk pihak produksi,” ujarnya.

Sementara itu, wartawan Metro Ahad, Rudy Imran Shamsuddin, berkata, lagu-lagu yang dipilih adalah untuk melihat sejauh mana kreativiti seseorang peserta itu mempersembahkan karya berkenaan.

Katanya, pemilihan itu juga mengambil kira kegemaran penonton yang menyaksikan pertandingan tersebut.

“Kita pilih sesebuah lagu itu selepas melihat daripada pelbagai sudut. Bukan pilihan kami semata-mata, malah lagu itu mestilah yang boleh membuatkan penonton turut menyanyi bersama.

“Saya terkejut apabila ada beberapa artis yang menukar lagu dengan alasan tidak bersesuaian dengan suara mereka.

“Lagu yang diberikan perlu dinyanyikan mengikut kemampuan dan kita ingin melihat bagaimana ia dipersembahkan dengan cara yang kreatif,” ujarnya.

Sementara itu, Editor Hiburan Sinar Harian, Haslina Kamaludin menganggap artis yang menukar lagu pilihan media sebagai tidak berani menerima cabaran.

Katanya, mereka hanya selesa untuk berada pada zon yang mereka mahukan sebagai seorang penyanyi.

“Ini adalah pertandingan Gegar Vaganza yang mana penonton ingin menonoton penyanyi itu menyahut cabaran menyanyikan lagu orang lain.

“Kalau mereka menukar lagu dan menyanyikan lagu yang mereka pilih, ia bermakna mereka tidak sedia untuk dicabar,” ujarnya.

Kira-kira 15 wartawan hiburan terlibat dalam sesi pemilihan lagu yang diadakan bulan lalu termasuklah pihak akhbar, media dalam talian, penulis blog serta wakil dalaman Astro.

Proses berkenaan berlangsung dalam bentuk perbincangan dan undian selain sesi perkongsian pendapat kenapakah seseorang artis itu diberikan tugas untuk menyanyikan lagu dipilih.


Sumber: MStar

Sumber asal: thetrendingnow.blogspot.com
loading...

0 Response to "Selepas Nora, Kantoi Lagi Seorang Peserta GV Nyanyi Lagu Pilihan Sendiri!! Lihat Siapa Anda Tentu Takkan Sangkaa!!! Juga Baca Komen Panas Pihak Panel Pemilihan Lagu Bengang Bila Peserta Tukar Lagu Sesuka Hati!!!"

Post a Comment